به سایت خزر فن خوش آمدید

پست الکترونیک

info@khazarfan.com

تلفن دفتر مرکزی

02188834888

قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی

تهویه و جابه جایی هوا در تمام محیط ها، یکی از مسائل با اهمیتی بوده که توجهات زیادی را از گذشته به خود معطوف ساخته است. در واقع انسان همواره به دنبال راهی برای بهبود جریان هوای محیط اطراف خود بوده است. امروزه انواع مختلف سیستم تهویه با کاربردهای متنوع، تولید و به بازار عرضه گردیده اند. هواکش صنعتی یک نوع سیستم تهویه جهت به جریان انداختن هوا در محیط های مختلف صنعتی و کارخانه ها است. این نوع هواکش ها در مقایسه با نمونه های خانگی، دارای قدرت و توان بیشتری می باشد. همچنین قیمت هواکش صنعتی نسبت به هواکش های خانگی، به طور قابل ملاحظه ای بالاتر است. قیمت هواکش صنعتی نیز همانند کارایی و توان آن، کاملا متفاوت با نمونه های دیگر است. قیمت هواکش صنعتی، بسته به موارد گوناگونی است که در این مطلب به صورت کامل به شرح آن خواهیم پرداخت.


@image


تاثیر نوع هواکش صنعتی در قیمت

به طور معمول قیمت تجهیزات مختلف، بسته به نوع مدل و کارایی آنها با یکدیگر دارای تفاوت است. قیمت هواکش صنعتی نیز معمولا متناسب با نوع مدل، کاربردها و ویژگی های دستگاه با یکدیگر متفاوت هستند. مثلا در میان انواع مختلف این هواکش ها، برخی نمونه ها همچون هواکش های آکسیال، هواکش های سانتریفیوژی و هواکش تنگستن، دارای کاربردهای مخصوص به خود و با مشخصات گوناگون و متنوعی هستند. به همین دلیل، کاملا واضح و قابل پیش بینی است که قیمت هواکش صنعتی در هریک از مدل های فوق با یکدیگر متفاوت باشند.

چرخش معکوس و قیمت هواکش صنعتی

یکی از ویژگی های خاص در برخی هواکش های صنعتی، دارا بودن برخی قابلیت ها همچون چرخش معکوس است. به طور قطع، وجود این ویژگی در برخی مدل های هواکش های صنعتی در قیمت هواکش صنعتی موثر بوده و باعث افزایش آن خواهد شد. در رابطه با هواکش های دارای امکان چرخش برعکس، لازم است اینگونه توضیح داده شود که همه‌ هواکش ها در مواقع گرمی هوا، بسیار پرکاربرد و مورد نیاز هستند. البته لازم به ذکر است که کارایی هواکش های صنعتی در مواقع سردی هوا نیز امری اجتناب ناپذیر و مهم خواهد بود. در این صورت هواکش های دارای چرخش معکوس، می توانند هوای گرم و سبک قرار گرفته در بالای محیط را با سرمای هوا ترکیب نموده و به این ترتیب و به دلیل وزن زیاد در نزدیک به کف قرار دهند که وجود همین ویژگی موجب افزایش قیمت هواکش صنعتی با این قابلیت خواهد شد.

نقش برند سازنده در قیمت هواکش صنعتی

در تمام صنایع تولیدی جهان، شرکت های سازنده و نوع برند آنها در نحوه تعیین قیمت، کاملا اثرگذار و مرتبط می باشند. در مورد فروش هواکش های صنعتی نیز وضعیت به همین منوال است و برند تولید کننده در قیمت هواکش صنعتی کاملا دارای نقش مستقیم و موثر خواهد بود. البته این موضوع لزومأ به معنای بی کیفیت بودن سایر برندهای تولیدی نیست و ممکن است حتی قیمت هواکش صنعتی در برخی نمونه های خاص با جنس و قابلیت های بالاتر، بسیار کمتر از قیمت هواکش صنعتی از یک برند شناخته شده و معتبر باشد.

نقش ظرفیت در قیمت هواکش صنعتی

معمولا ظرفیت و منطقه تحت پوشش هواکش نیز دارای یک رابطه مستقیم و متناسب با قیمت هواکش صنعتی خواهد بود. مقدار فضا و ظرفیتی که هواکش آن را تحت پوشش قرار می دهد، بسته به امکاناتی مانند سایز پره های هواکش و میزان سرعت چرخیدن آن ها است. مثلا در صورتی که ظرفیت محل مورد نظر زیاد بوده و محیط صنعتی مد نظر شما دارای وسعت زیادی است، قطعأ به هواکش هایی با ابعاد بزرگ تر و امکاناتی بیشتر نیاز دارید و یه این ترتیب، قیمت هواکش صنعتی انتخاب شده توسط شما نیز بیشتر می گردد.


@image


تاثیر جنس هواکش در قیمت

کاملا بدیهی است که جنس ساخت بدنه نیز در قیمت هواکش صنعتی، دارای تاثیر مستقیم خواهد باشد. این نکته ای است که در هنگام انتخاب و خرید هواکش صنعتی باید به آن توجه ویژه داشت. درواقع اگر کمی اصولی و با دقت به این موضوع توجه کنید متوجه خواهید شد که تاثیر جنس هواکش می تواند در به صرفه بودن قیمت هواکش صنعتی چشمگیر باشد. زیرا هواکش صنعتی وسیله ای نیست که بتوان در صورت بروز مشکل و خرابی و یا زنگ زدگی، آن را خیلی راحت تعویض نمود چراکه یک خرید طولانی مدت و و با دوام زیاد محسوب می شود. متریال ساخت بدنه، یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل ماندگاری و دوام این هواکش ها و به طبع از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت هواکش صنعتی شناخته می شود. به این صورت که هر اندازه جنس بدنه هواکش مرغوب تر و ساخته شده از آلیاژها و فلزات دارای استحکام بیشتری باشد، قیمت هواکش صنعتی نیز بالاتر می رود.

تاثیر کیفیت در قیمت هواکش صنعتی

تاثیر کیفی نیز یکی از مشخص ترین عوامل در قیمت هواکش صنعتی بوده و کاملا واضح است که بهبود سطح کیفی تجهیزاتی همچون هواکش، در قیمت هواکش صنعتی تاثیر مستقیم دارد.

قیمت هواکش صنعتی می تواند به ویژگی های کیفیتی زیر بستگی داشته باشد:

• میزان مقاومتی که هواکش در برابر آلاینده های از خود به نمایش می گذارد.

• صداهای تولید شده توسط دستگاه

• زمان مورد نیاز برای نصب و راه اندازی هواکش

• تعبیه دکمه تعیین سرعت برای چرخش فن

• انتشار یکنواخت هوا در تمام محیط

• حجم هوایی که توسط هواکش جابه جا می شود از جمله عوامل موثر در قیمت هواکش صنعتی به شمار می رود.

نکات مهم در خرید و قیمت هواکش صنعتی

امروزه با توجه به اینکه هواکش های صنعتی در انواع و مدل های گوناگون طراحی و ساخته می شوند، ضروری است پیش از اقدام برای خرید هواکش صنعتی، در مورد چگونگی نصب، مقدار صدای تولید شده و میزان مقاومت هواکش در مقابل شرایط و عوامل محیطی همچون گردوغبار و آب، قدرت الکتریکی، مقدار جریان هوای مورد نیاز، میزان بازدهی و فشار دستگاه، اطلاعات لازم کسب شود. در این صورت می توان اطمینان داشت که هزینه ای که به عنوان قیمت هواکش صنعتی پرداخت می شود، کاملا به جا و اصولی است.

قیمت هواکش صنعتی به موارد مختلفی بستگی خواهد داشت. مهم ترین عامل در تفاوت قیمت هواکش صنعتی، مدل های مختلف این هواکش ها هستند. عوامل تاثیرگذار متعدد دیگری نیز وجود دارند که در قسمت مقالات سعی شده است تا برخی از مهم ترین عوامل این عوامل در تفاوت قیمت هواکش صنعتی را معرفی کنیم.


@image